biblio

-BENJAMIN, Walter. Sobre Arte, Técnica, Linguagem e Política. Lisboa, Relógio d’Agua Editores, 1992.
-CANETTI, Elias. A Consciência das Palavras. São Paulo, Companhia das Letras, 1990.
-CANETTI, Elias. Massa e Poder. São Paulo, Companhia das Letras, 1995.
-DEBORD, Guy. A Sociedade do Espetáculo. Lisboa, Mobilis in Mobile, 1991.
-DELEUZE, Gilles. Cinema 1: Imagem-Movimento. São Paulo, Brasiliense, 1985.
-DELEUZE, Gilles. Cinema 2: Imagem-Tempo. São Paulo, Brasiliense, 1990.
-LÉVY, Pierre. As Tecnologias da Inteligência. Rio de Janeiro, 34 Letras, 1993.
-LÉVY, Pierre. O que é o Virtual. Rio de Janeiro, 34 Letras, 1996.
-MACHADO, Arlindo. Máquina e Imaginário. São Paulo, Edusp, 1993.
-PARENTE, André. Imagem Máquina; a era das tecnologias do virtual. Rio de Janeiro, Editora 34, 1993.
-PARENTE, André. O virtual e o hipertextual. Rio de Janeiro, Pazulin, 1999.
-SANTOS, Laymert Garcia dos. Tempo de Ensaio. São Paulo, Companhia das Letras, 1989.
– SENRA, Stella. O último jornalista; imagens de cinema. São Paulo, Estação Liberdade, 1997.
-SEVCENKO, Nicolau. A corrida para o século XXI, no loop da montanha-russa. São Paulo, Companhia das Letras, 2001
-TARKOVSKI, Andrei. Esculpir o Tempo. São Paulo, Martins Fontes, 1990.
-VATTIMO, Gianni. A Sociedade Transparente. Lisboa, Relógio D’Água , 1992.
-VIRILIO, Paul. Guerra e Cinema. São Paulo, Scritta Editorial, 1993.
-VIRILIO, Paul. A máquina de visão. Rio de Janeiro, José Olympio Editora, 1994.
-VIRILIO, Paul. A arte do motor. São Paulo, Editora Estação Liberdade, 1996.
-VIRILIO, Paul. A bomba informática. São Paulo, Editora Estação Liberdade, 1999.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *